Přeskočit na hlavní obsah

Koleje na Daegu University


 
Možná si někteří z vás pamatujete na to, jak vypadala moje kolej v ruském Tomsku (první pokoj a druhý pokoj). Tak dnes mám pro vás ukázku korejských kolejí.

Daegu je na poměry ČR velké město, v současné době tady žije 2,5 milionů obyvatel. A jak už jsem psala dřív, tak na můj první rok v Koreji se toto město stalo mým domovem, protože studuji korejštinu na Daegu University. Teda, to jsem si myslela, než jsem přiletěla. Ale realita je taková, že celý náš kampus je uprostřed ničeho a nejbližší město je Gyeongsan, nebo Hayang (cca asi 20 minut autobusem) a do centra Daegu to je asi hodinu autobusem. Strategie - nemáš tu pořádně co dělat, tak se prostě učíš. Ne, kampus naší univerzity je obří a krásný. Vyžití je tu spousta, protože je tu spousta hřišť, posilovna (zadarmo!), bazén, skvělá knihovna (s gauči, můžete tam koukat na filmy a tak) parčík s jezírkem, ale třeba i lesní školka. Na fotce je vidět hlavní budova Daegu University. Od ní vede čtyřproudá silnice (jo, občas je tu fakt provoz) až k hlavní bráně na jihu.

Na jih od kampusu je velké jezero Muncheonji. Na další fotce vlevo je budova ve které se učím korejštinu. Na druhé fotce vpravo je budova "Global Lounge", kde se učí korejština a kde má sídlo i kancelář studijního oddělení pro zahraniční studenty.


V celém areálu školy je spousta stromů a kytek, což je super, protože je tu docela vedro (žádný sníh tuhle zimu 😢). Ještě pořád tu teď máme okolo 23-25°C, pokud zrovna neřádí tajfun. Součástí kampusu je i malá farma a obří skleníky/zahrady pro studenty ekologie, zemědělství a enviromentálních studiích. Bohužel jsem šla fotit moc pozdě, takže nemám fotky koz, ale jen jednu krávu z dálky. Třeba příště.


Můj pokoj

Pokoj na koleji sdílím s Číňankou Peipei, která taky získala stipendium od korejské vlády, ale bude v Koreji studovat magisterské studium. Při příchodu na kolej musíte projít turniketem se systémem na rozpoznávání obličejů a pokoje jsou klasicky (v Koreji je to tak skoro vždy a všude) na kód - tenhle systém se dá docela jednoduše hacknout, jsem slyšela. Ale zas jsou tu všude kamery, takže co... Ovšem protože dveře zlobí, tak je stejně jednou zkusím hacknout, nebo otevřít pomocí sponky, protože už nikdy nepůjdu 4x za sebou za manažerem koleje s tím, aby mi otevřel centrálním klíčem! Jo, to se stalo. A až potom mi řekl, že po vyťukání kódu musím asi vteřinu počkat a pak teprve otevřít.

     

Záchod a koupelna je zase korejská klasika 2 v 1. Celý pokoj je asi o kousek větší, než jsou pokoje na Strahově, ale ne o moc.

 

A takhle si tu žijeme 😊

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Finding an apartment in Daejeon

I have many stories about which I want to write here, be patient. 😁 A lot happened during this winter break. I have been hiking and skiing a few times, I met many new and amazing friends, so even though I couldn't go for Christmas to Czech (especially to see my cute niece Zuzka 😔), I am happy here in Daejeon 😊 I don't really have any interesting photos of our apartment, so I'm sharing some photos from hiking with Oketch, which I haven't shared before.😅 Photo was taken by Oketch, autumn 2020, Daedunsan. But a few weeks ago, I have moved from the dormitory to an apartment with my Indonesian friend Ici. So, I think now it's time to tell you how we found our new apartment. As most of the people I know, we were also using 직방 and 다방 (mobile apps where you can easily look for an apartment). We have started to look for an apartment around the middle of December, knowing that we have to move out in the middle of February. We have seen some dirty and old apartments and al

Getting vaccinated in Korea - 잔여백신 macro

As some of you may know, you can get vaccinated with "Remaining vaccine" (잔여백신) and Kakaotalk or Naver can send you a notification to get this free vaccine. I have been getting notifications for the last few weeks, but I didn't succeed to get this free vaccine, probably because I was always too slow to claim it. But we are in Korea, the country of the newest technologies, so obviously someone wrote a macro for this. 😁 And show some love to my friend Mahdi who helped me to debug this code and gave me all the information I needed for writing this article! He also provided the English version of the macro. Basically, you set up your conditions and let the program search for these remaining vaccines and if it finds one, it will automatically register you for it. IMPORTANT: Don't run the program if you don't have time to get vaccinated on the same day! 1. Open Chrome browser. 2.  Log in to your Kakaotalk account.  Stay Logged In should be ticked. 3. You will see a map

Prostě sobota (7. 3. 2015)

Ráno jsem měla sraz se svou tandem partnerkou – Annou. Mimochodem za tu dobu, co jsem tady znám asi tolik Ann, kolik jsem poznala za celý svůj život v ČR. A když se představím, tak si všichni hned myslí, že jsem z Ruska. Prostě je to tady fakt oblíbený jméno. S Annou se budeme potkávat asi jednou za týden a Anna mě bude učit rusky, já ji anglicky. Teda, zatím jsme se bavili víc rusky, ale to mi vůbec nevadí. Večer jsme s Matějem a Johannesem šli na anglický klub Phoenix, kde jsme se bavili o rozdílné komunikaci mužů a žen, o rozdílech v chováních a na chvíli jsme zabrousili i do politiky. Na začátku jsme se dívali na video z nějaké „vědecké“ talk show z Ameriky, které je…no podívejte se sami J Znáte hru mafii? Ne tu na počítači, ale tu, kde si banda dětí sedne do kruhu, vypravěč rozdá role a pak se navzájem střílí, uzdravují a hledají mezi sebou mafiány, komisaře, doktora, vlkodlaka a další? Jo, tak přesně tuhle hru jsme dneska hráli u mediků na koleji. A Matěj se dokonce r