Přeskočit na hlavní obsah

Test z ruštiny (13. 2. 2015)

Ráno jsem měla sraz s Polinou a šli jsme vyřizovat moje stěhování na nižší patro. To nám zabralo asi hodinu a půl, protože jsme museli za vedoucí Marinou, ta zas chtěla papír od nějakého Andreje, že to nebude vadit, když se přestěhuju, a pak jsem se konečně přestěhovala. Teď mám indickou spolubydlící, která sice umí jen anglicky, ale mluví!

Můj nový pokoj!
Umyvadlo/dřez

Sprcha u které už nechybí dveře!

Odpoledne jsem měla psát test z ruštiny, ale když jsem dorazila do správné budovy, tak jsem zjistila, že netuším, kde se ten test píše (papírek s číslem učebny jsem pro jistotu nechala na koleji). Nějakým zázrakem jsem učebnu nakonec našla a dostala jsem test se 60 otázkami. Stačilo kroužkovat správné odpovědi, takže to nebylo tak těžké, ale stejně jsem ho napsala katastrofálně. Kdyby ten test viděla Čechová, tak by nikdy nepřiznala, že mě někdy učila rusky. Veškerou gramatiku v testu jsme sice probírali, ale stejně jsem test napsala na pouhých 39 bodů. Pak jsem měla mluvit o tom, co dělám ve svém volném čase (я гуляю по парке, зимой я ие гуляю), co studuju, čím budu atd. No hrůza. Nakonec mi bylo řečeno, že jsem byla zařazena do druhé skupiny, ale že je možné, že se tam budu nudit, jenže třetí skupina, kam spadá moje úroveň ruštiny už je plná a já jsem přijela pozdě tak mám smůlu. Ne, přeháním. Pokud to opravdu bude moc jednoduché, tak mám zažádat o přeřazení. Taky by mě zajímalo, jestli vůbec daná zkoušející věděla, že mám oficiálně studovat na TPU jen v ruštině, asi by ji to pobavilo. Pak jsem zamířila do budovy deset na schůzku se svým koordinátorem a po desetiminutovém bloudění (ještě, že mi Ríša poradil, ať si nainstaluji 2GIS! - mimochodem, je to super aplikace, offline mapy a jízdní řády) jsem konečně našla správnou budovu a pak začala ta správná sranda, protože všichni, se kterými jsem v té budově mluvila, na mě mluvili jenom rusky.

Přišla jsem do místnosti 118 a hned se ke mně hlásil nějaký pán: „Vy jste ta Češka? Skvělé, pojďte dál, hned začneme.“ Ani jsem nestihla pochytit jeho jméno, takže jsem se mylně domnívala, že jde o pana Verigina. Když mi pak začal vysvětlovat, jak budou probíhat naše hodiny Ochrany před ionizujícím zářením, tak mi došlo, že je to někdo úplně jiný a že si myslel, že jsem přišla za ním na přednášku. Oficiálně jsem měla začít chodit do školy až od pondělí, ale nějakou náhodou se stalo, že jsem přišla přesně na začátek naší hodiny, takže jsem hned dostala domácí úkoly a knihu, ze které se mám učit (ta je samozřejmě celá rusky). Po asi půl hodinové konzultaci řekl, že pro dnešek máme hotovo a že se uvidíme v pondělí. Tak jsem se zeptala, zda neví, kde je můj koordinátor, obešli jsme pár laboratoří, ale nikde jsme ho nepotkali. Nicméně jsme v jedné laboratoři narazili na Valentinu, která mi bude přednášet nějaký další předmět a ta se zase rozpovídala o tom, že zná Tomáše Čecháka a Lenku Thinovou z naší katedry a jak se prý mají. Její kolegyně potom zavolala mému koordinátorovi a řekla mi něco, čemu jsem nerozuměla, tak jsem jim začala vysvětlovat, že jsem s ním byla domluvená a kdesi cosi, načež mi velmi pomalu řekly, že mám počkat na chodbě, protože už jde. Konečně jsem se potom seznámila se svým koordinátorem a začal mi vysvětlovat můj speciální studijní plán. Ve výsledku to bude probíhat tak, že budu mít vždy jen 2-3 předměty na měsíc (pak z nich asi složím zkoušku) a pak budu mít další předměty. A jelikož jsem už na magisterském studiu, tak to bude spíš samostudium – přednášející mi zadá, co se mám naučit a pak to spolu na hodině probereme. Tak jen doufám, že jsem to pochopila správně J A doufám, že v pondělí už konečně budu mít internet na pokoji, protože nutně potřebuju google translate!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Finding an apartment in Daejeon

I have many stories about which I want to write here, be patient. 😁 A lot happened during this winter break. I have been hiking and skiing a few times, I met many new and amazing friends, so even though I couldn't go for Christmas to Czech (especially to see my cute niece Zuzka 😔), I am happy here in Daejeon 😊 I don't really have any interesting photos of our apartment, so I'm sharing some photos from hiking with Oketch, which I haven't shared before.😅 Photo was taken by Oketch, autumn 2020, Daedunsan. But a few weeks ago, I have moved from the dormitory to an apartment with my Indonesian friend Ici. So, I think now it's time to tell you how we found our new apartment. As most of the people I know, we were also using 직방 and 다방 (mobile apps where you can easily look for an apartment). We have started to look for an apartment around the middle of December, knowing that we have to move out in the middle of February. We have seen some dirty and old apartments and al

Getting vaccinated in Korea - 잔여백신 macro

As some of you may know, you can get vaccinated with "Remaining vaccine" (잔여백신) and Kakaotalk or Naver can send you a notification to get this free vaccine. I have been getting notifications for the last few weeks, but I didn't succeed to get this free vaccine, probably because I was always too slow to claim it. But we are in Korea, the country of the newest technologies, so obviously someone wrote a macro for this. 😁 And show some love to my friend Mahdi who helped me to debug this code and gave me all the information I needed for writing this article! He also provided the English version of the macro. Basically, you set up your conditions and let the program search for these remaining vaccines and if it finds one, it will automatically register you for it. IMPORTANT: Don't run the program if you don't have time to get vaccinated on the same day! 1. Open Chrome browser. 2.  Log in to your Kakaotalk account.  Stay Logged In should be ticked. 3. You will see a map

Prostě sobota (7. 3. 2015)

Ráno jsem měla sraz se svou tandem partnerkou – Annou. Mimochodem za tu dobu, co jsem tady znám asi tolik Ann, kolik jsem poznala za celý svůj život v ČR. A když se představím, tak si všichni hned myslí, že jsem z Ruska. Prostě je to tady fakt oblíbený jméno. S Annou se budeme potkávat asi jednou za týden a Anna mě bude učit rusky, já ji anglicky. Teda, zatím jsme se bavili víc rusky, ale to mi vůbec nevadí. Večer jsme s Matějem a Johannesem šli na anglický klub Phoenix, kde jsme se bavili o rozdílné komunikaci mužů a žen, o rozdílech v chováních a na chvíli jsme zabrousili i do politiky. Na začátku jsme se dívali na video z nějaké „vědecké“ talk show z Ameriky, které je…no podívejte se sami J Znáte hru mafii? Ne tu na počítači, ale tu, kde si banda dětí sedne do kruhu, vypravěč rozdá role a pak se navzájem střílí, uzdravují a hledají mezi sebou mafiány, komisaře, doktora, vlkodlaka a další? Jo, tak přesně tuhle hru jsme dneska hráli u mediků na koleji. A Matěj se dokonce r