Přeskočit na hlavní obsah

Proč Korea? A co tu vlastně dělám?

안녕하세요? [annjŏnghasejo] Dobrý den!

Chtěli jste vědět jak se mám v Jižní Koreji? Úplně skvěle. Strašně se mi tu líbí a užívám si to tady. A proč tu vlastně jsem? To se musíme vrátit do minulosti. Tenhle článek tedy bude hlavně o tom, jak jsem se sem dostala a co tu dělám.

Když jsem byla na studiích v Tomsku, kde jsem mimochodem začala psát tento blog, tak jsem poprvé ve svém životě začala uvažovat o doktorském studiu. Na TPU v Tomsku jsem se toho od svých profesorů naučila strašně moc a přitom nejde o kdovíjak známou/slavnou školu. Změna prostředí je občas strašně důležitá a také jsem věděla, že to čemu bych se na PhD chtěla věnovat se v České Republice úplně nedělá. Jako první jsem měla v merku Ameriku, jak jinak. Jenže americká kultura mi nic moc neříká. Ale...

Kpop, kdrama, jídlo atd.

...pak mě moje sestra uvrhla do světu korejských seriálu (kdrama), odtud nebylo daleko ke korejskému popu (kpop) a to už byl jen malinký kousek ke korejskému jídlu a korejské kultuře obecně.

사랑해요 Makychan!
Takže... proč nejít do Jižní Koreji? V počtu medicínských přístrojů na počet obyvatel podle Světové zdravotnické organizace (WHO) ve světě vedou, vývoj tu jede (Ahoj moje inspirace do diplomky! [1, 2]) a hangul není tak složitý jako kanji. Teda těch důvodů je samozřejmě mnohem víc, ale tohle jsou asi ty, které mě v prvních myšlenkách na PhD v Koreji utvrzovaly v tom, že je to dobrý nápad. No, ale jak se tam dostat? A co školné?

Global Korea Scholarship

Po nějakém tom googlení jsem zjistila velice rychle, že existuje stipendium od korejské vlády pro studenty ze zahraničí, kteří by rádi studovali v Jižní Koreji. Výběrové řízení není úplně jednoduché (nebudu tu rozepisovat úplně všechno, ale pokud by to někoho zajímalo, tak o tom můžu časem napsat další článek). Je to spousta papírování a potom jeden 15 minutový pohovor na Korejské ambasádě v Praze. Z ČR berou v současné době dva lidi. A já jsem ve chvíli, kdy jsem podávala přihlášku, uměla jenom hangul. Tečka. Žádný TOPIK.

Nakonec jsem to ale zvládla, i přes své příšerné prodlužování magistra, a dostala jsem se skrz pohovor do druhého kola. NIIED probere všechny přihlášky, které prošly 1. kolem a pošle některé z nich do 3. kola na univerzity, které si do přihlášky můžete napsat tři. Já jsem si vybrala KAIST, SNU a Kyung Hee University. Prošla jsem i tímto kolem a po chvilce váhání, sepsání seznamu s + a - bylo jasno -> KAIST je ta správná volba! Aspoň doufám.


KAIST se nachází v městě Daejon, které je asi 150 km od Seoulu. Takže proč jsem teď v Daegu?

Korean Language Program

Pro studenty, kteří neumí dostatečně korejsky (aspoň level 5 v TOPIK), anebo neumí ani žblebtnout, je tu roční přípravný jazykový kurz! Instituci na které se studuje korejština si nevybíráte, je vám přidělená a nemůžete si ji změnit. Takže já jsem byla poslána na Daegu University s dalšími asi 50 studenty a teď se tu snažíme naučit korejštinu. Sranda to úplně není, protože jestli do srpna 2020 nebudu mít level 3 v TOPIK, tak nás ze stipendijního programu vyhodí.


Ale zatím to vypadá, že bych to měla zvládnout, takže bych se za rok měla přestěhovat na další tři roky do Daejonu, kde budu studovat PhD v oboru Bio and Brain Engineering.

Zdroje:
[1] DOI: https://doi.org/10.1120/jacmp.v11i1.3081

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Finding an apartment in Daejeon

I have many stories about which I want to write here, be patient. 😁 A lot happened during this winter break. I have been hiking and skiing a few times, I met many new and amazing friends, so even though I couldn't go for Christmas to Czech (especially to see my cute niece Zuzka 😔), I am happy here in Daejeon 😊 I don't really have any interesting photos of our apartment, so I'm sharing some photos from hiking with Oketch, which I haven't shared before.😅 Photo was taken by Oketch, autumn 2020, Daedunsan. But a few weeks ago, I have moved from the dormitory to an apartment with my Indonesian friend Ici. So, I think now it's time to tell you how we found our new apartment. As most of the people I know, we were also using 직방 and 다방 (mobile apps where you can easily look for an apartment). We have started to look for an apartment around the middle of December, knowing that we have to move out in the middle of February. We have seen some dirty and old apartments and al

Getting vaccinated in Korea - 잔여백신 macro

As some of you may know, you can get vaccinated with "Remaining vaccine" (잔여백신) and Kakaotalk or Naver can send you a notification to get this free vaccine. I have been getting notifications for the last few weeks, but I didn't succeed to get this free vaccine, probably because I was always too slow to claim it. But we are in Korea, the country of the newest technologies, so obviously someone wrote a macro for this. 😁 And show some love to my friend Mahdi who helped me to debug this code and gave me all the information I needed for writing this article! He also provided the English version of the macro. Basically, you set up your conditions and let the program search for these remaining vaccines and if it finds one, it will automatically register you for it. IMPORTANT: Don't run the program if you don't have time to get vaccinated on the same day! 1. Open Chrome browser. 2.  Log in to your Kakaotalk account.  Stay Logged In should be ticked. 3. You will see a map

Prostě sobota (7. 3. 2015)

Ráno jsem měla sraz se svou tandem partnerkou – Annou. Mimochodem za tu dobu, co jsem tady znám asi tolik Ann, kolik jsem poznala za celý svůj život v ČR. A když se představím, tak si všichni hned myslí, že jsem z Ruska. Prostě je to tady fakt oblíbený jméno. S Annou se budeme potkávat asi jednou za týden a Anna mě bude učit rusky, já ji anglicky. Teda, zatím jsme se bavili víc rusky, ale to mi vůbec nevadí. Večer jsme s Matějem a Johannesem šli na anglický klub Phoenix, kde jsme se bavili o rozdílné komunikaci mužů a žen, o rozdílech v chováních a na chvíli jsme zabrousili i do politiky. Na začátku jsme se dívali na video z nějaké „vědecké“ talk show z Ameriky, které je…no podívejte se sami J Znáte hru mafii? Ne tu na počítači, ale tu, kde si banda dětí sedne do kruhu, vypravěč rozdá role a pak se navzájem střílí, uzdravují a hledají mezi sebou mafiány, komisaře, doktora, vlkodlaka a další? Jo, tak přesně tuhle hru jsme dneska hráli u mediků na koleji. A Matěj se dokonce r