Přeskočit na hlavní obsah

První den v Tokyu (23. 4. 2015)

Když už začalo svítat, tak jsem se nemohla vynadívat na hory, které jsem viděla pod námi. Po tomhle pohledu už se mi hodně stýskalo - okolí Tomsku je jedna velká placka. A konečně jsme přistáli ve Vladivostoku! Tam jsem si pár hodin počkala na další letadlo.

Na pasové kontrole si se mnou paní úřednice strašně chtěla povídat, protože jsem z Čech a ona byla kdysi dávno v Česku (ale už jsem zapomněla kde). Teda, ono je Česko v Rusku hodně oblíbené a spousta lidí vám hned začne vyprávět o tom, jak byli v Praze a jak tam bylo hezky (nebo aspoň znají někoho, kdo tam byl).

Na letišti ve Vladivostoku.
Cesta z Vladivostoku do Tokya už byla kraťoulinká – letěli jsme asi hodinu a půl a z toho asi půl hodiny už jen kroužíte nad Tokyem. Následně přistáváte těsně nad nějakou dálnicí - je tu fakt málo místa.  Na letišti jsem musela vyplnit nějaké papíry, což jsem naštěstí zvládla docela rychle díky předchozí přípravě s Tondou, a tak jsem prolezla imigrační kontrolou za rekordních 15 minut. S Tondou jsem se domluvila, že se potkáme v centru Tokya, tak jsem dle jeho instrukcí vyrazila hledat autobus a tím už jsem dojela do centra. V centru na mě měl čekat Tonda, ale nečekal, takže jsem se asi 20 minut snažila najít volnou wifi (kterých je v Tokyu hodně, když víte, kde hledat, ale v tu chvíli jsem to ještě nevěděla), a pak jsem se konečně po asi čtyřech měsících zase potkala s Tondou (můj starší bratr).

S Tondou jsme ještě šli do hotelu, kde se bude v sobotu konat svatební party, odevzdat nějaké srandičky (mám pocit, že jsme tam nesli balík svatebních stužek). Před hotelem jsem se ještě seznámila s Manatsu (svědkyně Mikako) a jejím přítelem Simonem. No a pak už jsme vyrazili směr Tondův byt. Tonda s Mikako bydlí kousek dál od centra a musí se tak přestupovat z vlaků, jedné společnosti na vlaky druhé společnosti (kupujete si jiné lístky atd.). A vzhledem k tomu, že Tonda si jel ještě pro svoje kolo do školy, tak jsem musela jet větší část cesty sama. Zvládla jsem to!
Na Tondu jsem pak čekala na vlakové zastávce asi deset minut a viděla jsem tam nějaké chlápky, kteří neustále něco pokřikovali na kolemjdoucí lidi. Samozřejmě, že japonsky, takže jsem vůbec netušila, o co jde. Tonda mi pak říkal, že v sobotu budou volby do místního zastupitelstva, a tohle byli místní politici, kteří kandidovali a takhle prezentovali svůj volební program.

Čekám na Tondu. Na pravém kraji fotky si můžete všimnout toho vykřikujícího politika.
Tonda s Mikako mají malinkatý byteček, za který platí docela dost. Prostě v Tokyu není místo!
Když se nám konečně ozval zbytek naší rodiny – byli celý den na výletu v Naganu, tak jsme se domluvili, že pojedu sama (ZASE!) k nim na hotel. Takže mi Mikako popsala celou cestu – hezky na papír, s japonskými i anglickými názvy a vyrazila jsem pozdě v noci do města. Teda, sice už bylo asi jedenáct v noci, ale vlaky a metro bylo narvané lidmi vracejícími se z práce – a všichni hezky v oblecích, i když bylo vedro.

Na zastávce na mě čekal strejda se ségrou, takže jsme se samozřejmě bouřlivě vítali a vyrazili jsme na hotel, který by si zasloužil kapitolu sám pro sebe, ale nechce se mi to nějak moc rozebírat, takže jen v krátkosti – ubytování v Tokyu je fakt hodně drahý, takže jsme bydleli v jednom z nejlevnějších hotelů, což mělo za následek to, že v okolí bylo spousta nevěstinců (večer jsou dražší než odpoledne) a celý ten hotel byl takový hodně punkový. Ale tak sranda musí být. Jediné, co mi ve výsledku vadilo, bylo to, že tam bylo všude strašně málo místa.


Všichni jsme šli nakonec spát strašně pozdě, protože jsme si dlouho povídali – chudák Jenda na mě čekal a pak ještě jel k Tondovi a Mikako, takže ani nechci vědět, v kolik vlastně šel spát.

Pohled na Tokyo z našeho hotelu.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Finding an apartment in Daejeon

I have many stories about which I want to write here, be patient. 😁 A lot happened during this winter break. I have been hiking and skiing a few times, I met many new and amazing friends, so even though I couldn't go for Christmas to Czech (especially to see my cute niece Zuzka 😔), I am happy here in Daejeon 😊 I don't really have any interesting photos of our apartment, so I'm sharing some photos from hiking with Oketch, which I haven't shared before.😅 Photo was taken by Oketch, autumn 2020, Daedunsan. But a few weeks ago, I have moved from the dormitory to an apartment with my Indonesian friend Ici. So, I think now it's time to tell you how we found our new apartment. As most of the people I know, we were also using 직방 and 다방 (mobile apps where you can easily look for an apartment). We have started to look for an apartment around the middle of December, knowing that we have to move out in the middle of February. We have seen some dirty and old apartments and al

Getting vaccinated in Korea - 잔여백신 macro

As some of you may know, you can get vaccinated with "Remaining vaccine" (잔여백신) and Kakaotalk or Naver can send you a notification to get this free vaccine. I have been getting notifications for the last few weeks, but I didn't succeed to get this free vaccine, probably because I was always too slow to claim it. But we are in Korea, the country of the newest technologies, so obviously someone wrote a macro for this. 😁 And show some love to my friend Mahdi who helped me to debug this code and gave me all the information I needed for writing this article! He also provided the English version of the macro. Basically, you set up your conditions and let the program search for these remaining vaccines and if it finds one, it will automatically register you for it. IMPORTANT: Don't run the program if you don't have time to get vaccinated on the same day! 1. Open Chrome browser. 2.  Log in to your Kakaotalk account.  Stay Logged In should be ticked. 3. You will see a map

Shady bussiness in Daejeon

I hate buying new things. I love repairing stuff, especially electronics or clothes. But I am horrible at repairing electronics, so I always ask my brothers and sister for help which is a little bit more difficult now, since I live in Korea and they live in the Czech Republic. Still, we try. In August this year, my phone's earphone suddenly stopped working properly. I ordered some new parts from Aliexpress and the same week I replaced it (which didn't help, it was probably a software problem) I crashed the display. Like how stupid you have to be, to just put your phone in a bicycle's basket, and then you're very surprised when your phone literally flies away? Well, I am exactly that stupid 😂 So, I ordered a new display from Aliexpress, but it came kind of broken - one chip was not connected and I didn't manage to connect it successfully. I mean, very delicate precise handwork was never my forte. There's a reason why I didn't become a dentist or surgeon, but